Get 10% extra OFF on Porto Summer Sale - Use PORTOSUMMER coupon - Shop Now!

Köpvillkor

KONTAKT

Du når oss snabbt på telefon: 090-15 48 00 (tis-tors 12-18 , fre12-17, lö 11-15) eller e-mail: butik@bikeandski.se. Vi svarar på e-mail så fort vi hinner. Självklart är du alltid välkommen in i butiken också!

ALLMÄNT

Du måste vara över 18 år för att handla hos oss på webben eller ha målmans tillstånd. Vi kan ej garantera att en vara som syns på hemsidan finns i lager, om det skulle bli fel kommer vi att kontakta dig snarast och bestämma en lösning gemensamt. Allt material på hemsidan är skyddat enligt upphovsrättslagen och respektive upphovsman och får ej användas utanför hemsidan utan tillstånd. Färger kan uppfattas olika beroende på skärm, därför kan vi aldrig garantera att färgen som du ser på skärmen är exakt som produkten.

FRAKT OCH LEVERANS

Bike and Ski erbjuder fri frakt på cyklar och fraktfritt på övriga varor om ordervärdet överstiger (xxx kr). Din beställning behandlas så fort som möjligt och oftast kan du ha din leverans inom 3-5 arbetsdagar. Leveransen sker till ditt närmaste DHL-utlämningsställe. Om du väljer att hämta ut dina varor i butiken så får du ett sms när din order är packad och redo att hämtas. Leveranser sker med DHL och ordrar som går att skickas i kuvert skickar vi med Postnord Brev, som levereras direkt i din brevlåda. Ej utlöst försändelse debiteras med vår faktiska kostnad för frakt, emballage och returfrakt, dock lägst 195kr. DHL kundtjänst nås på telefon 0771 – 345 345. Du kan spåra ditt paket med hjälp av det spårningsnummer som står i leveransbekräftelsemailet från oss, eller mailet som du får från DHL när paketet har lämnat oss. Observera att paketet går att spåra först när det nått vår närmaste terminal, ej direkt efter vi har packat det. (*) Skrymmande och extra tunga varor såsom cyklar, cykelväskor och trainers är inte fraktfria, frakten är 400kr på dessa varor. Du kan se fraktkostnaden i varukorgen och kassan innan köp. Skrymmande varor skickar vi med DHL Home delivery. DHL kommer att kontakta dig och köra hem paketet till dig.  

RETURER OCH BYTEN

14 dagars öppet köp ifall du tycker att varan inte uppfyllde dina förväntningar Retur av varor – Kontakta butiken! – Varan ska skickas väl paketerad, vara oanvänd och oskadd. – Du står för returfrakten. – Skriv ”retur” på följesedeln om du vill returnera varan. – Skicka paketet med Postnord, DHL eller Schenker. Det går självklart bra att lämna varan i butiken. – Du får ett sms eller mail när vi har mottagit din retur och har justerat Klarna-betalningen. Byte av varor – Kontakta butiken! – Varan ska skickas väl paketerad, vara oanvänd och oskadd. – Du står för returfrakten. – Skriv vad du vill byta till på följesedeln och skicka ett email till butiken – Skicka paketet med Postnord, DHL eller Schenker. Det går självklart bra att lämna varan i butiken. – Vi justerar Klarna-betalningen och skickar den utbytta varan så fort vi har mottagit din retur. Glöm ej att logga in på Mitt Klarna och förläng betaltiden. Du är betalningsskyldig gentemot Klarna fram tills returen är emottagen och bearbetad. Tveka inte att kontakta oss eller Klarna kundtjänst vid frågor! Som kund har du alltid ångerrätt enligt Distans- och hemförsäljningslagen (SFS 2005:59)

BETALNINGSALTERNATIV OCH DELBETALNING

Hos oss kan du betala med alla populära betalsätt som kortbetalning, faktura, internetbankbetalning och delbetalning. Med faktura har du avgiftsfritt 14 dagars betaltid (Villkor för faktura) eller förlängd betaltid (Läs mer). Delbetalning erbjuds 6-24 månader och du som kund bestämmer själv varje månad hur mycket som ska betalas (dock minst 1/24 av beloppet). Läs mer.  Vår betalpartner Klarna gör en individuell bedömning och kan i vissa fall begränsa vilka betalsätt som erbjuds. Läs mer här. Klarnas kundtjänst nås på telefon 08-120 120 10.

PRISER OCH ERBJUDANDEN

Priserna på hemsidan är i svenska kronor och inklusive moms. Vi reserverar oss för felskrivningar. Tillfälliga erbjudanden och kampanjer kan förekomma. För varor märkta rea gäller ej retur- eller bytesrätten (Gäller köp i butiken).

AVBESTÄLLNING OCH ÄNDRINGAR

Så länge vi inte hunnit packa och skicka din order så finns det möjlighet att ändra. Hör av dig helst via telefon och sedan mailar du gärna ”ÄNDRING” till butik@bikeandski.se. Kontakta oss snarast om du upptäckt att något blivit fel så gör vi vårt yttersta!

LAGERHÅLLNING

Lagerstatusen på varje respektive produkt ska stämma, men ibland kan det självklart bli fel. I dessa fall kontaktar vi alltid dig och rådgör hur vi ska kunna hjälpa dig på bästa sätt. Vi strävar efter att ha alla varor i lager

TVIST

Vår policy är att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer om en tvist eventuellt skulle uppstå.

REKLAMATION

Att reklamera har du rätt till enligt lag. En reklamation innebär att du kontaktar oss och berättar att du inte är nöjd med varan. Observera att reklamation bara omfattar ursprungliga fel på produkten. Läs mer om reklamationsrätt hos Konsumentverket. Kontrollera alltid ditt paket med produkter så fort du mottagit dem. Om produkterna är skadade eller inte stämmer i antal, kontakta oss på telefon eller e-mail.